Proviand

Mount

De kunst van het ringen gooien

Over pakweg 100 dagen beginnen in Parijs de Olympische Spelen. Iedereen kent de Olympische ringen als logo voor de Spelen. Maar elke editie heeft ook precies 100 jaar zijn eigen identiteit! En dat is (bijna) altijd smullen!

Mount

Olympische spelen voor designers

Sinds 1924 heeft elke editie van de Olympische Spelen zijn eigen design. We schreven er over in deze column. Dit zijn nog een paar toonaangevende ontwerpen - met hun verhaal.

Mount

Struisvogelpolitiek

2024 belooft een jaar van grote verandering te worden, vooral voor de ondernemers onder ons. Bedrijven staan voor een tweeledige uitdaging: veranderende vraag en aanbod en druk op het businessmodel.

Mount

Nieuw Sociaal Contract?

De nieuwe partij van Pieter Omtzigt kreeg dezelfde naam als zijn boek: Nieuw Sociaal Contract. Over die keuze schreef Jeroen een column in het Fries Journaal. Alleen kritiek geven is makkelijk, dus laten we je graag zien hoe het ook had gekund.

Harder!

Harder roepen

Het is vakantie. Het eerste half jaar is omgevlogen, en ik kan u vertellen: de rest van het jaar gaat nog sneller. U heeft nog maar een paar maandjes om uw doelen te halen. Kan er wel een tandje bij?

Mount

Roadtrip: van Guide Michelin naar sterren

In april was de jaarlijkse uitreiking van Michelin sterren in het DeLaMar theater. Hét moment waarop de culinaire wereld haar adem inhoudt om te zien wie dit jaar beloond wordt met een felbegeerde ster. Friesland kreeg er dit jaar een sterrenrestaurant bij. Toch is het gek dat een bandenfabrikant restaurants beoordeelt. Of toch niet?

Mount

Een merk is net een kapsel.

VW heeft zijn logo sinds 1937 twaalf keer veranderd. Ook McDonalds (welk elk kind haast foutloos uit hun hoofd tekent) heeft zijn ‘golden arches’ logo in de laatste zestig jaar acht keer aangepast. Dat is gemiddeld elke 7 jaar. En dat zou eigenlijk elk merk moeten doen. We leggen uit waarom.

Mount

Misschien ligt het aan uw positionering.

Positioneren is bewust definiëren hoe je het beste bent in iets waar een specifieke doelgroep belang bij heeft. Het bepaalt de boodschap van uw sales en marketing. En het bepaalt hoe en waar u die boodschap vertelt.

Mount

Ondernemer, laat van je horen!

Het belangrijk om als merk (bedrijf, dienst, product) zichtbaar en aanwezig te zijn voor uw klanten. Zelfs als die klant nu met hele andere dingen bezig is. Verdwijn dus nooit uit het oog, want uit het oog is uit het hart. Dit is de tijd om content te creëren. Maar wel met de juiste boodschap. 

Bouwterrein in Corona-tijd

Zes strategieën voor de bouw

Een bouwcrisis heeft verstrekkende gevolgen voor het bedrijfsleven. Er worden veel prognoses en voorspellingen gedaan. Maar wat zou een bouw- of bouwgerelateerd bedrijf nu kunnen doen om relevant te blijven? Wat zorgt voor opdrachten?

Mount

Zes strategieën voor winkeliers

Een crisis zoals de coronacrisis heeft verstrekkende gevolgen voor winkeliers. Wij geven zes strategieën die zorgen dat u relevant blijft. Zowel tijdens als na de crisis.

Mount

Als je doet wat je deed, krijg je niet meer wat je kreeg!

Door een crisis (economisch of pandemie) is er een verschuiving van de vraag naar uw product of dienst. De verwachting is dat het ook na de pandemie niet meer wordt zoals het was. Dus is het nu tijd om uw aanbod aan te passen zodat u sterker uit de crisis komt. 

⚡️ Storyblok website door Skeps.nl